Hogyan szerezz több vásárlót az értéklépcső használatával?

Az értéklépcső nem más, mint az egyes termékeink, szolgáltatásaink sorba rendezése, egymás mögé állítása, amin tudatosan végigvezetjük az érdeklődőket úgy, hogy közben bizalmat építünk, edukálunk, értéket teremtünk.
erteklepcso
Tartalom

Mi az értéklépcső és miért van rá szükséged?

Engedd meg, hogy egy nagyon egyszerű, már-már buta példát hozzak fel az értéklépcső szemléltetésére.

Meglátsz egy lányt az utcán és rámosolyogsz. Szimpatikus lehetsz neki, mert visszamosolyog. Odalépsz hozzá, bemutatkozol és megkérdezed, hogy…

"Hozzám jössz feleségül?"

Pofon

Mit gondolsz, mi lesz a válasza?

Valószínűleg nemet mond, kinevet vagy felpofoz, vérmérsékletétől függően.

Esetleg, ha követed egy darabig, és felteszed neki még 1-2 alkalommal ezt a kérdést, változni fog a véleménye?

Gyanítom, hogy nem, emellett valószínűleg a rendőröket is rád fogja hívni zaklatásért. 😊

Ugye mennyire bután hangzik ez a történet?

Mégis, sokan ugyanezt a stratégiát követik az online értékesítés során is.

Nem hiszed? Cseréld ki a történetben az utcát a Facebook-ra, a lányt egy potenciális vásárlóra, a lánykérést pedig egy magasabb árfekvésű termékre.

A történet az új adatokkal így hangzik:

A potenciális vásárló épp a Facebookot görgeti, megakad a szeme egy számára érdekes cikken. Abban a reményben, hogy többet tudhat meg a témáról, rákattint, ahol egy értékesítő oldal fogadja egy 50.000 Ft-os ajánlattal.

Mit gondolsz, a legtöbb látogatónak mi lesz a reakciója? Igen, valószínűleg menekülni fog az oldalról. Természetesen a remarketing hirdetés követi őt 30 napon keresztül, és párszor még feldobja neki az ajánlatot, hátha azóta meggondolta magát, és szeretne megháza… akarom mondani vásárolni.

Hogyan lehet elérni, hogy ezek az érdeklődők mégis vásárlókká váljanak?

Itt jön szóba az értéklépcső. Az értéklépcső nem más, mint az egyes termékeink, szolgáltatásaink sorba rendezése, egymás mögé állítása, amin tudatosan végigvezetjük az érdeklődőket úgy, hogy közben bizalmat építünk, edukálunk, értéket teremtünk.

Ha kialakul a bizalom, az érdeklődők sokkal könnyebben fogják megnyitni a pénztárcájukat felénk, ráadásul az egyszeri vásárlók helyett elkötelezett, hálás, visszatérő vásárlókra tehetünk szert.

A korábbi példánkra visszatérve előbb elhívjuk a lányt egy vacsorára, aztán jöhet az első csók, és amikor ott tartunk, jöhet a lánykérés, majd a közös gyermekek.

Az értéklépcső felépítése

Értéklépcső

1. Ingyenes termék (csali)

Talán már kitaláltad, hogy az értéklépcső első szintjén csak minimális elköteleződést fogunk kérni a látogatóktól, cserébe viszont magas értékű, számára rendkívül hasznos és releváns dolgot fogunk kínálni, hogy a bizalom kialakuljon felénk. Fontos, hogy az ingyenes termék kapcsolódjon a fő termékünkhöz, amit értékesítünk.

Ilyen csali termék lehet például egy videó / videósorozat, egy hanganyag, esetleg egy PDF dokumentum, amiben megoldást nyújtunk az érdeklődőnk legfőbb problémájára.

Azért, hogy ezt letölthesse, mindössze az email címét és a keresztnevét fogjuk elkérni.

Hogy miért jó ez nekünk?

  • Ha a tananyag valós értéket ad, a szakértői státuszunk és a látogató bizalma is nő
  • A látogató elköteleződést tesz, ami elősegíti a későbbi vásárlást
  • Nem utolsó sorban megszerezzük az email címét, így innentől kezdve könnyedén el tudjuk érni, ingyen tudunk kommunikálni felé

A csali letöltésével érdemes egy számára releváns hírlevélsorozatra is felíratni (ehhez kérjük a feliratkozó engedélyét), amivel tovább növeljük szakértői státuszunk és a belénk fektetett bizalmat. Fontos, hogy ezek a levelek nem értékesítési célúak, kizárólag oktató, szórakoztató tartalmak.

2. Belépő termék

Miután a látogató megadta az email címét, juttassuk el hozzá az ígért PDF-et, videót, hanganyagot. Emellett már érdemes megmutatni neki azt is, hogy ha mélyebben érdeklődik a téma iránt, lehetősége van minimális befektetéssel további ismeretre, megoldásra szert tenni.

A belépő termék a legolcsóbb termékünk, ami szorosan kapcsolódik a fő termékünkhöz. Többnyire azért van erre szükség, hogy további bizalmat építsünk, illetve ebből a bevételből tudjuk fedezni azt a marketing költséget, amit az ingyenes termék (csali) hirdetésekre költünk.

Tegyük fel, hogy a belépő termékünk egy könyv, amit 4.000 Ft-ért (+ szállítási díj) értékesítünk. Az előállítási költséget, tördelőt, grafikust stb. levonva marad körülbelül 3.000 Ft profitunk (attól függően, hogy egyszerre hány darabot nyomtattattunk).

Minden könyv értékesítése után 3.000 Ft-ot tudunk elkölteni arra, hogy újabb érdeklődőket vigyünk az ingyenes termékünk oldalára, ezáltal növelve az email adatbázisunkat (hírlevél lista) és a potenciális vásárlókat, akik meg fogják vásárolni a fő termékünket is.

3. Fő termék

Amennyiben valóban értékteremtő, jó minőségű az ingyenes- és belépő termékünk, ezen a szinten sokkal magasabb konverziót (vásárlási arányt) fogunk elérni, mintha egyszerűen Facebookon meghirdetnénk a magas értékű (és árú) termékünket. (Emlékezz a lánykérésre az utcán).

Nem beszélve arról, hogy mindazoknak, akik az értékesítési oldalra kerülnek, már megvan az email címük is, hiszen végigvezettük őket az értékesítési folyamatunkon, így a remarketing hirdetések helyett ingyenesen is elérhetjük őket emailben.

Szóval itt az idő értékesíteni a fő termékünket.

4. High-ticket termék

A high-ticket, vagy magas értékű termékünk / szolgáltatásunk az értéklépcső csúcsa. Ez az ajánlat nem szól mindenkihez, csakis a legelkötelezettebb vásárlóinkhoz.

Ez lehet egy személyes együttműködés, konzultáció az ügyféllel, egy elit tréning, egy rövidebb / hosszabb távú mentorprogram, egy Mastermind klubtagság a legjobb ügyfeleinkkel stb.

Mindenképp olyan terméket / szolgáltatást válasszunk, és úgy árazzuk be, hogy azt teljesíteni is tudjuk. Ha például egy 3 hónapos együttműködést vállalunk, és túl alacsony árat lővünk be hozzá, könnyen betáblázhatjuk és túlvállalhatjuk magunkat, de akár el is értéktelenedhet az ajánlatunk a vásárlók szemében, hiszen mégis csak egy ’elit’ szolgáltatásról beszélünk.

Ugyanígy, ha túl magas árat rendelünk hozzá, esetleg kevés értéket teszünk az ajánlatba, könnyen lehet, hogy még a legelkötelezettebb követőink sem fognak velünk együttműködni.

Emiatt érdemes jól átgondolni, megtervezni, hogy mi legyen az értéklépcső 4. szintje.

Összegezve

Az értéklépcsőt használhatjuk bizalomépítésre, szakértői státuszunk emelésére, email adatbázis építésre, profitmaximalizálásra és a termékünk szolgáltatásunk könnyebb, kevésbé ’nyomulós’ értékesítésére.

Az egész szépsége pedig abban rejlik, hogy a teljes folyamat automatizálható, így ezt a rendszert csak egyszer kell felépíteni. Ha úgy érzed készen állsz rá, hogy pár óra alatt egy komplett értéklépcsőt felépíts a segítségemmel, várlak a videós kurzusomban!

Szólj hozzá!

Facebook
Legutóbbi
Tanfolyamok

Pénztermelő Landoló Oldalak Titkai

Készíts olyan landoló oldalakat, melyek pénzt termelnek neked online, automata módon!
Kategóriák
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: pocket
Hatékony Landoló Oldalak Titkai

Már csak egy lépés választ el attól, hogy tiéd legyen a Hatékony Landoló Oldalak Titkai videó!

Add meg a keresztneved és az e-mail címedet, és azonnali hozzáférést biztosítunk az ingyenes tananyaghoz!

Ez a weboldal a böngészési élmény tökéletesítése érdekében cookie-kat használ. A böngészés folytatásával hozzájárulsz ezek használatához. További információ