Hogyan készíts jól konvertáló értékesítő oldalt? [20 tipp és példa]

Az értékesítő oldaladon a forgalom semmit sem ér konverzió nélkül. Olyan látogatókra van szükséged, aki vásárol is. Ebben a bejegyzésben arról olvashatsz, hogyan készíts olyan landoló oldalt, ami jó konverziós arányokat hoz.
Hogyan készíts jól konvertáló értékesítő oldalt?

Mutatok neked néhány ötletet és megnézünk pár példát, hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki a saját sales oldaladból.

Mivel nagyon sok témát fogunk érinteni, nyugodtan ugorj a számodra fontos részhez:

Tartalom

Mi az az értékesítő oldal?

Az értékesítő oldal – vagy sales oldal – egy olyan oldal a weboldaladon, aminek egyetlen célja van: rávegye az embereket, hogy vásároljanak tőled.

Ennyi.

Olyan lenyűgöző ajánlatot kell mutatnod ezen az oldalon, amire a célközönséged nem mondhat NEMet. A jól átgondolt és felépített sales oldalak konvertálnak, mert a látogatók úgy érzik, hogy cselekedniük kell.

Mi az a konverzió és miért fontos nekem?

A konverzió az az esemény, ami az oldal tulajdonosa szempontjából értékes. Egy webshop esetében ez azt jelenti, hogy az oldalra látogató személy megvásárol egy adott terméket.

Mi lehet konverzió?

  • Vásárlás, megrendelés, ajánlatkérés.
  • Regisztrálás vagy feliratkozás (pl. hírlevélre).
  • Fájl letöltése (pl. szoftver próbaverziója, e-book).
  • Egy előre meghatározott oldal megtekintése (pl. a honlapon).

A felsorolt lehetőségekből látszik, hogy egy weboldalon akár több konverziós esemény is meghatározható.

Az értékesítési oldalak legoptimálisabb konverziója egyértelműen az értékesítés (pl. jegyeladás, termék eladás, szolgáltatás értékesítése).

Értékesítő oldal vs. Feliratkoztató oldal: Mi a különbség?

Az értékesítő oldalban és a feliratkoztató (opt-in) oldalban sok közös van. Mindkettő egy konkrét célra fókuszál.

A Opt-in oldalnak – az értékesítő oldallal ellentétben – nincs eladási szándéka. Egy feliratkoztató oldalt azért is létre hozhatsz, hogy feliratkozókat gyűjts a hírlevél listádra vagy jelentkezőket keress az éppen induló webinar-odra.

Nézd meg mi a különbség a weboldal és a landoló oldal között.

Hosszú értékesítő oldal vs. rövid értékesítő oldal: Melyik konvertál jobban?

Jó lenne, ha erre a kérdésre egyszerű választ tudnék adni, de sajnos ilyen nincs.

A rövid értékesítő oldalak nagyon jól működnek webáruházakban és az alacsonyabb árfekvésű termékeknél.

De mi van akkor, ha egy sokkal komplikáltabb és nagyon drága terméket vagy szolgáltatást akarsz eladni? Többre lesz szükséged néhány szónál, hogy meggyőzd a látogatóidat.

Mi a Salesoldal.hu-nál a kettő között keressük mindig az arany középutat. Felállítjuk a legfontosabb kérdéseket, ami felmerülhet a vásárló fejében és igyekszünk mindenre kielégítő választ megfogalmazni, ezáltal teljesen bemutatni az adott terméket / szolgáltatást.

A hosszú értékesítő oldal előnyei és hátrányai

Sok marketinges esküszik a hosszú értékesítő oldalakra. Rengeteg információt biztosítanak számodra, hogy minél jobban megismerhesd a terméket. És nem utolsó sorban remekül keresőoptimalizálhatóak (SEO).

Előnyök:

  • Több lehetőség, hogy meggyőzd a látogatókat a vásárlásról.
  • Esély a kifogások kezelésére és leküzdésére.
  • A keresőszó többszöri elhelyezése az oldalon remek keresőoptimalizálást eredményezhet.
  • Lehetőség több cselekvésre ösztönző (CTA) gomb elhelyezésére.

Hátrányok:

  • Előfordulhat, hogy túl sok az információ és ez zavaró lehet bizonyos látogatók számára (túl hosszú, nem olvasom el – TL;DR).
  • Az oldal a hossz és a tartalom ellenére unalmas lehet.

A rövid értékesítő oldal előnyei és hátrányai

Sok esetben a hosszú értékesítő oldal nem kézenfekvő. Lehet, hogy több kárt okoznak, mint hasznot.

Ebben az esetben használhatsz rövid értékesítő oldalakat.

Előnyök:

  • Gyorsan és egyszerűen konvertálja a látogatókat vásárlóvá.
  • A kulcsfontosságú pontokra koncentrál az oldal.
  • Minden információ megtalálható a hajtás fölötti részen.

Hátrányok:

  • A látogatónak több kérdése lehet, mint amennyit megválaszolsz.
  • Lehet hogy kihagysz az oldalról egy fontos információt, ami konvertálhatná a látogatód.
  • Kevesebb keresőoptimalizálási lehetőség.

20 tipp, hogyan készíthetsz értékesítő oldalt, ami jól konvertál

A jól konvertáló értékesítő oldalak elkészítésének kitanulása egy hosszabb folyamat. Nem csak a legjobb és legújabb praktikákkal kell tisztában lenned, de azt is tudnod kell (de legalább is erősen sejtened), mi a legjobb a célközönségednek.

Folyamatosan teszteld a döntéseidet / változtatásaidat. Találd ki mi az, ami működik a te célközönségednek és mi az, ami kevésbé.

Amíg nincsenek meg az eredményeid az elindított tesztjeidhez, itt van 20 tipp, amit összeállítottunk neked, hogy segítsünk a tanulási folyamatban.

1. Határozd meg a célközönséget

Mielőtt konvertálnád a látogatóidat, meg kell ismerned őket. Mit akarnak? Mire van szükségük? Mit szeretnek? Mit utálnak? Mivel küzdenek?

Minél többet tudsz a célközönségedről, annál erősebb és pontosabb lesz az értékesítő oldalad. Ezen kívül egyedi értékesítő oldalakat is létrehozhatsz egyedi ügyfelek számára.

2. Legyen az ajánlatod egyértelmű és tömör

A komplikált ajánlat sok potenciális vásárlót eltántoríthat. Ha nem tudják megérteni, mi a te ajánlatod, nem maradnak az oldalon csak azért, hogy megfejtsék az üzeneted.

Az értékesítő oldaladnak szüksége van egy címsorra, igaz? Legyen ez a cím a látogatók számára egy visszautasíthatatlan ajánlat. Domborítsd ki a terméked vagy szolgáltatásod előnyét, majd fejtsd ki, mit is árulsz.

A példa kedvéért nézzük meg, ha mondjuk biciklit árulnék, egy ilyen címsort használnék: “Legyél gyorsabb és biztonságosabb, mint a többi biciklis a [kerékpár neve]ral.”

Az ajánlat egyértelmű: Ezzel a biciklivel gyorsabb és biztonságosabb leszel, mint mindenki más.

3. Építsd meg a saját értékesítő tölcséred és optimalizáld

Az értékesítő oldalnak a teljes konverziós tölcsér egy részét kell képeznie. Magát az értékesítési tölcsért a célközönséged köré kell építened.

Az értékesítési tölcsérek hossza az ügyfelek viselkedése alapján eltérőek lehetnek. Például egy futócipő eladásakor ez a tölcsér rövidebb, egy csúcskategóriás versenybicikli értékesítési tölcséréhez képest.

Optimalizáld az értékesítési tölcséred minden egyes szegmensét, hogy amikor a látogatók megérkeznek a landoló oldaladra, már készen álljanak a vásárlásra. Mire eljutnak idáig, már rendelkezniük kell minden információval, amire szükségük volt, így csak egy másodperc alatt kell meghozni a vásárlási döntésüket.

Értékesítési tölcsér

4. Hozd létre a tökéletes cselekvésre ösztönző gombodat (CTA): Mit tegyenek a felhasználók?

Gondolj úgy a CTA gombodra, mint válasz arra a kérdésre, amit a címsorban tettél fel. Javasoltál valamit a látogató számára – mit akarsz, mit kezdjenek a lehetőséggel?

Például ezt a címsor írtad az oldaladra: “Készítsd el egyedi versenybiciklidet a semmiből.”

Ehhez a címsorhoz hozz létre egy megerősítő CTA gombot: “Elkészítem az egyedi biciklimet.”

Próbálj ki különböző gombokat, hogy lásd melyik teljesít a legjobban. Minél többet tesztelsz, annál pontosabb lesz a CTA szövege.

5. Rakj az oldaladra néhány CTA gombot - de ne túl sokat!

Nincs azzal semmi gond, ha egy hosszú értékesítő oldalon több cselekvésre ösztönző gomb is található. De mindegyik gombnak ugyan arra a cselekvésre kell ösztönöznie.

Az egészben az a lényeg, hogy folyamatosan megerősítsd a látogatókban, hogy mi a célod. Emlékeztesd őket, miért is vannak az értékesítő oldaladon.

Nem kell 50 CTA gombbal teleszórni az oldalad. Helyezd el a gombokat szellősen, legyen közöttük tartalom, hogy a látogatónak legyen oka tovább olvasni.

6. Ne csak egy változatot használj: Tesztelj, hogy megtudd, mit szeretnek a látogatók

A dizájn fontos, ha konverzióról van szó. Egy apró változtatás – más színt adni a CTA gombnak vagy lecserélni a termékképet – hatalmas különbség lehet a vásárlás szempontjából.

Ezért tesztelj! Az A/B teszt lehetővé teszi, hogy egyszerre csak egy dolgon változtass, így pontosabb eredményt kapsz. Tesztelj folyamatosan új dizájn elemeket, hogy meglásd, melyik teljesít a legjobban.

Hőtérkép - A
Hőtérkép - B

7. Legyen az értékesítő oldalad egyszerű

Akár rövid, akár hosszú értékesítő oldalról van szó, nem szabad túlkomplikálni. A lehető legegyszerűbben és legfogyaszthatóbban kell megosztanod az információkat.

Kezd azzal, hogy hagysz elegendő térközt (white space) az oldalad dizájnjában. Hagyd lélegezni az oldalt a különböző elemek között, mint a grafikák és tartalom.

Csökkentsd le az mondanivalód, amennyire csak lehet. Tedd a termék képét középre, hogy arra koncentráljon a látogató.

8. Tanuld meg, hogyan írj olyan értékesítő oldalt, ami konvertál: A legjobb szöveg

Az értékesítő oldal szövegének megírásához szükséged van rá, hogy megértsd, mi a meggyőzés? Végül is, ez az, amit akarsz, nem? Meggyőzni a látogatókat, hogy konvertáljanak.

Kezd azzal, hogy megmondod az embereknek, mi az, amit szeretnél, hogy csináljanak. A látogatók, akik megérkeznek az oldaladra olyanok, akár a gyerekek a cukorka boltban. Nem tudják hova nézzenek, mit csináljanak. Ezért fontos, hogy te megfogd a kezüket már a bejáratnál és végig vezesd őket egészen a kasszáig.

Összpontosíts az előnyökre a csili-vili tulajdonságok helyett. Például ahelyett, hogy elmondod, hogy milyen a versenybiciklid kerekének felépítése magyarázd el, milyen előnyökre tehet szert vele a vásárlód.

9. Próbálj ki több ütős címsort

A címsorok felerősíthetik vagy leronthatják értékesítő oldaladat. A CTA gombokkal együtt a címsorok a weboldalak legolvasottabb elemei.

Ütős címsor

A címsoroknak vonzaniuk kell a látogatók tekintetét, különösen akkor, ha hosszú az értékesítő oldalad. A/B teszteld a különböző lehetőségeket, így megtudhatod, hogy melyik működik a legjobban.

10. Használj felsorolást a terméked előnyének leírásához

A legjobb módja annak, hogy még “szellősebb” legyen az értékesítő oldalad, ha a hosszú szöveges részt megtöröd egy kis felsorolással vagy számozott listával. Nem kell, hogy teljes mondatokat írj:

  • Előny 1 és rövid leírás
  • Előny 2 és rövid leírás
  • Előny 3 és rövid leírás

A felsorolás és számozott listák azért is előnyösek, mert magukra vonzzák a figyelmet. Ezen kívül “szkennelhetők” is, ami boldog olvasót eredményez.

11. Bizonyosodj meg róla, hogy az oldalad mobil-barát

A reszponzív dizájn minden weboldalnál fontos, de különösen igaz ez az értékesítő oldalakra.

Ha az emberek a tabletjükről vagy a mobiljukról szeretnének vásárolni tőled, nem akarsz egy okot sem adni nekik, hogy elhagyják a kosár oldalt.

12. Használj képeket, videókat és/vagy illusztrációkat

A grafika gyorsabban továbbítja az információkat és vizuálisan lenyűgözi a látogatóidat. Sokkal kellemesebb egy oldalon képeket, videókat, illusztrációkat látni, mint a csupasz szöveget.

Különösen a videók képesek több látogatót konvertálni. Gondolkodj el rajta, lehet érdemes lenne egy magyarázó videót készíteni, amiben bemutatod a terméked vagy szolgáltatásod értékeit.

13. Adj az oldaladhoz vásárlói visszajelzéseket, esettanulmányokat vagy véleményeket

A legjobb módja megmutatni, hogy az emberek szeretnek veled dolgozni, tőled vásárolni. Különösen érdemes neves és közismert márkák bizalmát elnyerni és azok logóit megjeleníteni.

Helyezd el az oldaladon a cégek logóit, akikkel együtt dolgozol, értékeléseket az elégedett vásárlóidtól vagy csatolj egy mélyre ható esettanulmányt korábbi munkádról.

Bizalomkeltő logók

14. Vállalj garanciát

A garancia vállalása kifejezetten előnyös a konverzióhoz. Megnyugtatja a vásárlókat.

Tegyük fel, hogy szeretnél egy új cipőt venni 30.000 Ft-ért. Ennyi pénzed van rá és két webshopot is találtál, ahol megvennéd.

Az egyik bolt vállal garanciát. A másik nem.

Melyik oldalon költenéd el szívesebben a 30.000 Ft-odat?

15. Zárj ki minden zavaró tényezőt: Próbáld ki, hogy minden navigációs linket eltávolítasz

A szükségtelen linkek könnyen elterelhetik a látogatók figyelmét az értékesítő oldaladról. Noha az oldalad belső linkjei javíthatják a visszafordulási arányokat és növelhetik a weboldalon töltött időt, ugyanakkor a látogatókat is elterelik az értékesítő oldaladról.

Teszteld az oldalaidat menüvel és menü nélkül. Lehet kiderül, hogy jobban teljesítenek, ha egyáltalán nem használsz menüsávot az ilyen típusú oldalaidon.

Alternatív megoldásként tesztelj rövidebb navigációs menüt. Például csak egy gombot, ami vissza visz a weboldalad kezdőlapjára.

16. Használj megosztási gombokat

Ha megnézed a blogunkat, mi is használunk megosztási gombokat.

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: pocket
Pocket

Blogbejegyzések megosztása nagyszerű dolog, de még jobb, ha az emberek megosztják az értékesítő oldalad. A közösségi oldalak megosztási gombjai ezt a folyamatot még egyszerűbbé teszik – és nagy valószínűséggel a vásárlóid is így fogják gondolni.

17. Sürgesd a vásárlást

A legjobb módja a vásárlás sürgetésére egy ketyegő időzítő. Remek stratégia ez az értékesítő oldalakon, mert így “rákényszeríted” a vásárlókra, hogy gyors döntéseket hozzanak.

Például használhatsz villámakciót, hogy ösztönözd a látogatókat a konverzióra. Olcsóbban adod a terméked, de ehhez X időn belül cselekednie kell.

A vágyukon keresztül is sürgetheted őket. A súlycsökkentő termékek gyártói mindig így csinálják.

“Meg akarsz szabadulni a maradék 3 kilótól is? Miért várnál?”

18. Használj élő üzenetküldési lehetőséget

Azoknak az embereknek, akiknek több információra van szüksége, könnyen és gyorsan kapcsolatba akarnak lépni veled.

Manapság minden az elköteleződésről szól. Nem akarod, hogy a látogatód passzív maradjon. Azt szeretnéd, hogy ha már ellátogatott az oldaladra, elvégezze a számára kijelölt konverziót, mielőtt elhagyná azt.

Erre a célra használhatsz csevegő robotot (chat bot) vagy élő asszisztenst, hogy megválaszolja az esetlegesen felmerülő kérdéseket, amikre a látogató nem kapott választ az értékesítő oldaladon.

19. Készíts GYIK szakaszt, hogy kezelhesd a kifogásokat

A GYIK (Gyakran Ismételt Kérdések) szakasz rendkívül hasznos.

Gyakran Ismételt kérdések

Ez egy gyors módja annak, hogy a látogatókban esetlegesen felmerülő kérdéseket megválaszold anélkül, hogy megzavarnád őket a konverziós folyamatban.

Ha félkövér alcímeket és sok üres helyet használsz, a GYIK nem fogja kizökkenteni a látogatókat.

Ebben a szakaszban az esetleg felmerülő kifogásokat is kezelheted.

Menj elébe a vásárlókban megfogalmazódó problémáknak a termékeddel / szolgáltatásoddal kapcsolatban és magyarázd el nekik, hogy az miért is nem probléma az, ami ezzel kapcsolatban a fejükben van.

20. Próbáld ki az exit popupot

Az exit popupok (oldal elhagyásakor felugró ablakok) nagyon jól működnek, ha a látogatónak még egy utolsó esélyt szeretnél kínálni a vásárlásra. A popupot használhatod arra, hogy egy exkluzív ajánlatot vagy egy ingyenes dolgot ajánlj fel neki – vagy csak egyszerűen megbizonyosodj róla, hogy a látogató tényleg el akarja hagyni az oldalt.

Exit popup

Összefoglalás

Miután megtanultad, hogyan kell elkészíteni egy jól konvertáló oldalt, elkezdhetsz pénzt keresni.

Az egész arról szól, hogy megtanulod mi az, ami a látogatóidat lázba hozza és ezt a tudást kihasználva létrehozod a legjobb sales oldalt.

Az értékesítő oldal optimalizálása hatalmas terhet vehet le az sales csapatod válláról és lehetővé teszi, hogy a weboldalad még hatékonyabban működjön. Persze a többi oldalad is számít, de a legfontosabb, hogy a látogatóid vásároljanak is.

Az értékesítő oldalaknak egy célja van: konvertálni a látogatókat. Tüntess el mindent az oldalról, ami elterelné a figyelmüket.

Kipróbálhatsz hosszú-, illetve rövid értékesítő oldalakat, hogy megtudd, melyik működik a legjobban a te esetedben.

Ültesd át gyakorlatba is a fent felsorolt 20 tippet egy jól konvertáló oldal létrehozásához.

Szólj hozzá!

Facebook
Legutóbbi
Tanfolyamok

Pénztermelő Landoló Oldalak Titkai

Készíts olyan landoló oldalakat, melyek pénzt termelnek neked online, automata módon!
Kategóriák
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: pocket
Hatékony Landoló Oldalak Titkai

Már csak egy lépés választ el attól, hogy tiéd legyen a Hatékony Landoló Oldalak Titkai videó!

Add meg a keresztneved és az e-mail címedet, és azonnali hozzáférést biztosítunk az ingyenes tananyaghoz!